Saopštenje Štaba za vanredne situacije za oštećene u polavama

11. jun 2019

Član Štaba za vanredne situacije Radoica Kočović izjavio je da se intezivno radi na sanaciji štete od elementarne nepogode koja nas je zadesila,a najbitnije je da se putni pravci i komunikacije,tamo gde su u potpunosti bili prekinuti, kao što je bio slučaj sa Trgovište i Sirčom, polako vraćaju u normalno stanje.

„Bilo gde da ne postoji pijaća voda ili da je zagađena, građani neka prijave problem JKP „Vodovodu“ koji je obezbedio dovoljno cisterni,sa rezervoarom od 1000 litara kapaciteta, koje mogu da snabdeju sva ugrožena mesta pijaćom vodom. JP „Putevi“sa Javnim preduzećem za uređivanje građevinskog zemljišta „Kraljevo“ konstantno rade na sanaciji infrastrukture. JKP „Vodovod“ i „Čistoća“danas imaju prioritet da dovedu u što je moguće bolje stanje groblje u Adranima, kako bi bila sprečena mogućnosti zaraze.Juče su ekipe Zavoda za javno zdravlje izvršile dezinfekciju kako bi radnici mogli da pristupe iscrpljivanju vode i čišćenju mulja, a onda ćemo ponovo pozvati Zavod da uradi još jednu dezinfekciju“, obrazložio je Kočović.

    Član Štaba za vanredne situacije apelovao je na građane da prijave štete na svojim domaćinstvima što pre, kako bi Komisija napravila raspored i obišla objekte.U toku jučerašnjeg dana prijavljeno je oko 250 šteta na individualnim objektima, mogućnost za prijavu štete građani će imati najkasnije do 25. juna.

„Komisija će već danas krenuti u procenu štete na individualnim objektima u reonu Sirče. Što se tiče štete na poljoprivrednim domaćinstvima, do četvrtka ćemo dobiti precizna uputstva od Vlade Republike Srbije i blagovremeno ćemo obavestiti građane kako i na koji način će se vršiti procena i prijava štete na poljoprivrednim imanjima.Kancelarija Vlade Republike Srbije je vrlo jasno precizirala kako i na koji način se nadoknađuje, a svi oštećeni građani će dobiti rešenja Komisije u kojima će biti navedeno koja i koliko vrsta štete će im biti nadoknađena“, pojasnio je Kočović, pa podsetio: „Od ponedeljka, 10. juna 2019. godine, na šalterima broj 6 i 7 (prizemlje),u zgradi Gradske uprave grada Kraljeva (ulaz 1), od 7.00 do 17.00 časova građani će mogu da preuzmu obrasce za prijavu štete na objektima individualnog stanovanja“.

Kočović je istakao da je Kraljevo je dna od najvećih opština u Srbiji sa površinom od 1530 kvadratnih kilometara, ima 174 rečna sliva druge kategorije,koje je nemoguće sanirati samo iz budžeta grada Kraljeva.

,,Kažu da dinar uložen u prevenciju se vraća sedam puta u sanaciji ili se sedam puta plaća u sanaciji,zato što nije uložen u prevenciju, ali lokalna samouprava nije u mogućnosti,sa ovim budžetom,da preventivno sanira takvu razgranatu mrežu rečnih tokova na svojoj zoni,da ne bi dolazilo do problema kakve imamo“, pojasnioje Kočović.On je dodao da će vanredna situacija biti na snazi dok se ne  Uspostave normalni uslovi za život i komunikaciju, koje je

poremetila i izazvala elementarna nepogoda.

Gradski štab za vanredne situacije na teritoriji grada Kraljeva, obaveštava građanke i građane o sledećem:
1. Za građane Mesnih Zajednica koji imaju problema sa snabdevanjem pijaćom vodom, obezbeđeno je snabdevanje putem auto-cisterni i mobilnih rezervoara koji će biti postavljeni na sledećim lokacijama u sledećim terminima:
CISTERNE ZA VODU
SIRČA kod Pošte, tokom celog dana LAĐEVCI – centar, kod prodavnice, tokom celog dana; CVETKE – kod škole, tokom celog dana; BABSKO POLJE – kod Doma kulture, tokom celog dana; GODAČICA – kod Osnovne škole, tokom celog dana, LAZAC, 12-14 časova, kod Doma kulture; DRAKČIĆI 10-12 časova, 14-16 časova, kod mosta; ROĆEVIĆI 8-10 časova , kod Pošte; OBRVA 13-15 časova, kod Doma kulture; MRSAĆ 15-17 časova, kod Doma kulture; ADRANI 8-12 i 17-20 časova, u pokretu tokom celog dana; GRDICA ka Adranima (ulica Tike Kolarević), kod Doma kulture, kod Gale, naselje Bantulići, naselje  Jovanovići (raskrsnica), Gornji Adrani (naselje Četrovići i Đurići); KONAREVO 11:30 – 13:30 časova, prema Vukajlovićima i Savovićima; OPLANIĆI 14 – 16 časova, kod „Munđe“; ŽIČA, 16:30 – 18 časova, „Zavetište“ na raskrsnici kod Bekovaca i Vučinića.

2. Građani kojima su nastradale životinje u vlasništvu, za uklanjanje istih, moraju se obratiti svom veterinaru, koji će nakon sačinjavanja zapisnika obavestiti nadležnog Republičkog veterinarskog inspektora o životinjskom otpadu. Nadležni inspektor izdaje nalog JKP „Čistoća“ Kraljevo, za uklanjanje uginulih životinja. Građani koji žele da prijave za uklanjanje životinje neutvrđenog vlasništva, mogu da se obrate službi Zoohigijene, JKP „Čistoća“ Kraljevo, na broj telefona 036.362.207.

3. Građani, čiji objekti su oštećeni poplavom, a nemaju mogućnost da sebi obezbede smeštaj, potrebno je da u svojoj mesnoj zajednici pribave potvrdu da im je objekat poplavljen i da nemaju mogućnost obezbeđivanja drugog smeštaja a da se nakon toga, sa pomenutom potvrdom, obrate Centru za socijalni rad Kraljevo, u cilju dobijanja jednokratne novčane pomoći za rešavanje problema smeštaja. Više informacija na telefone Centra za socijalni rad broj 036.337.716.
4. Ekipe Zavoda za javno zdravlje „Kraljevo“ i Veterinarskog – specijalističkog instituta „Kraljevo“ će vršiti deratizaciju i dezinfekciju, nakon dostavljanja spiskova poplavljenih objekata od strane mesnih zajednica, a sve u cilju asanacije terena. Građani su u obavezi da fizičko čišćenje objekta obave samostalno, dok će se odvoženje mehaničkog otpada vršitu u skladu sa dogovorom mesne zajednice i JKP „Čistoća“ Kraljevo. Više informacija na broj telefona 036.362.207.
5. Nakon obavljene deratizacije i dezinfekcije poplavljenih objekata, građani imaju mogućnost da dobiju na privremeno korišćenje sušače prostorija, za koje je potrebno kontaktirati Crveni krst Kraljevo u cilju prijavljivanja za preuzimanje.
6. Građani Kraljeva, koji žele da pomognu sugrađanima sa poplavljenih područja, mogu da se prijave koordinatoru za rad sa volonterima, Ivanu Bunardžiću na broj telefona 064.891.20.36.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *