SAOPŠTENJE GRADSKOG ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE NA TERITORIJI GRADA KRALJEVA


05.05.2020.

Gradski štab za vanredne situacije na teritoriji grada Kraljeva, u skladu sa epidemiološkom situacijom, održao je elektronsku sednicu, na kojoj je konstatovano sledeće:
Epidemiološka situacija na teritoriji grada Kraljeva je neizmenjena u odnosu na prethodni dan. Do sada je na teritoriji grada Kraljeva, od početka epidemije, evidentirano ukupno 36 lica pozitivna na virus „SARS-CoV-2“, koji izaziva zaraznu bolest „Covid-19“. Od početka epidemije, testirano je ukupno 1.166 lica na teritoriji grada Kraljeva, od kojih je 36 (3,09%) zaraženih, dok je broj lica koji su se oporavili 17. Danas se, na testiranje u Veterinarski specijalistički institut, šalje 51 novi uzorak.
Zabrana kretanja na teritoriji grada Kraljeva, tokom jučerašnjeg dana, protekla je bez problema. Protiv dva lica podnete su prekršajne prijave zbog kršenja zabrane kretanja, dok slučajeva kršenja mere samoizolacije nije bilo.
Epidemiološka situacija u Gerontološkom centru Mataruška Banja je neizmenjena i u objektu Gerontološkog centra nema zaraženih lica među korisnicima usluga ove ustanove, kao ni među zaposlenima, koji se nalaze pod merama karantina. Zaposleni provode po 15 dana u karantinu, a lekari po sedam.

Odeljenje za inspekcijske poslove i Odeljenje komunalne milicije sprovode redovne aktivnosti na kontroli primene propisa i odluka, a naročito onih donetih u vanrednom stanju, u cilju sprečavanja i širenja epidemije zarazne bolesti „Covid-19“, sa posebnim akcentom na kontrolu pijaca, frizerskih i kozmetičkih salona i groblja, kao i održavanje higijene u stambenim zgradama. U cilju kontrole primene novih mera Vlade Republike Srbije, Odeljenje komunalne milicije je izvršilo reorganizaciju svog rada i uvelo i rad noću.
U cilju suzbijanja pojave i širenja epidemije bolesti „Covid-19“, a uz podršku donacije firme DINOTEK iz Beograda, koja je omogućila JKP „Vodovod“ Kraljevo instalaciju opreme za proizvodnju dezinfekcionog sredstva – natrijum hipohlorita (NaOCl), u koordinaciji sa Stalnom konferencijom gradova i opština, Gradski štab za vanredne situacije na teritoriji grada Kraljeva je nastavio aktivnosti na dodeljivanju ovog dezinfekcionog sredstva drugim lokalnim samoupravama, koje su podnele zahteve posredstvom Stalne konferencije gradova i opština. Do sad se gradu Kraljevo obratila 31 lokalna samouprava (Preševo, Požega, Golubac, Zrenjanin, Kučevo, Aranđelovac, Vladičin Han, Rača, Žitorađa, Ivanjica, Lebane, Blace, Nova Varoš, Vranje, Ćićevac, Crna Trava, Koceljeva, Vrnjačka Banja, Vlasotince, Paraćin, Aleksinac, Rekovac, Bosilegrad, Leskovac, Kosjerić, Boljevac, Dimitrovgrad, Valjevo, Soko Banja, Sjenica, Arilje), kojima je odobreno preuzimanje ukupno 10.140 litara natrijum hipohlorita (NaOCl), a koje će biti realizovano u narednim danima.
Crveni krst Kraljevo, posle praznične pauze, nastavlja aktivnosti na pružanju podrške pri kupovini namirnica i lekova, kao i distribucije paketa pomoći socijalno najugroženijim kategorijama stanovništva.
Centar za socijalni rad nastavlja i redovne aktivnosti prema korisnicima. Takođe, prema nalogu resornog ministarstva, ponovo je započet kontakt sa hraniteljskim porodicama, radi dobijanja saglasnosti za formiranje spiskova za pomoć UNICEF-a.

JKP „Čistoća“ Kraljevo nastavlja da radi na dezinfekciji i pranju saobraćajnica, prema utvrđenom planu. Takođe, s obzirom na ublažavanje mera i povećanu frekvenciju saobraćaja, služba „Parking servisa“, od 04.05.2020. godine ponovo naplaćuje parking.

Ekipe civilne zaštite su u ponedeljak, 04.05.2020. godine, radile na pripremi opreme i kompleta podrške stanovništvu i privrednim subjektima koji obnavljaju svoje poslovanje (komplet sadrži: zaštitnu masku za lice, rukavice, brošure, uputstva i porodične planove za postupanje u vreme epidemije). Aktivnosti su usmerene, pre svega, prema ugostiteljskoj delatnosti, odnosno informisanju javnosti i zaposlenih u vezi sa donetim republičkim i lokalnim merama. Nastavlja se dezinfekcija svih objekata osnovih i srednjih škola na teritoriji grada, kao i autobuskih stajališta.

Građani i dalje mogu da samostalno preuzimaju dezinfekciono sredstvo natrijum hipohlorit (NaOCl) sa sledećih lokacija:

SPISAK LOKACIJA ZA PREUZIMANJE SREDSTVA ZA DEZINFEKCIJU
Redni broj Mesna zajednica Lokacija
1 Jarčujak Ispred kafane „Evropa“
2 Oplanići Ispred doma kulture Oplanići
3 Roćevići Preko puta OŠ „Jovan Dučić“
4 Mrsać Ispred doma kulture Mrsać
5 Vitkovac Ispred doma kulture Vitkovac
6 Godačica Ispred strugare „Vudstok“
7 Stara čaršija Pampula
8 Centar Trg Jovana Sarića
9 Ribnica Ispred doma kulture Ribnica
10 Mataruška Banja Autobuska stanica
11 Ušće Ispred doma kulture Ušće
12 Vrba Ispred DVD Vrba
13 Ratina Ispred doma kulture Ratina
14 Kamenica Ispred doma kulture Kamenica
15 Bukovica Ispred doma kulture Bukovica
16 Čukojevac U blizini Crkve, pored puta Čukojevac – Godačica

Gradska uprava grada Kraljeva obaveštava građane grada Kraljeva da će, na osnovu Naloga Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja (dopis broj 560-00-222/2020-09/3 od 04.04.2020. god.) i uputstva dostavljenog 08.04.2020. godine, Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva vršiti prijem zahteva i obradu dokumentacije vezane za izdavanje dozvola za kretanje lica za vreme zabrane kretanja.
Građani Kraljeva kojima je potrebna dozvola za kretanje u vreme kada je kretanje zabranjeno, a radi pružanja usluga – nega bolesnog lica (pomoć u kući – usluga socijalne zaštite, ali i direktno ugovorena pomoć između dva fizička lica) i usluga socijalne zaštite – personalni asistent, kao i lica kojima je pravosnažnom sudskom odlukom regulisano viđenje sa detetom (preuzimanje i vraćanje deteta od jednog roditelja), potrebno je da se zahtevom obrate Gradskoj upravi grada Kraljeva i dostave dokumenta koja potvrđuju razlog za izdavanje ove dozvole.
Lica kojima je potrebna dozvola za kretanje, zahtev sa odgovarajućom dokumentacijom (rešenje o tuđoj pomoći i nezi, rešenje interresorne komisije…), kao i podatke o osobi kojoj je pomoć potrebna, podnose na mejl: zahtevi@kraljevo.rs ili neposredno predaju na pomoćnom (drugom) ulazu u Gradsku upravu.
U zahtevu je nephodno navesti sledeće podatke:

  • ime i prezime lica za koje se traži dozvola za kretanje, JMBG i adresa prebivališta (boravišta) ili priložiti očitanu ličnu kartu
  • ime i prezime lica kojem je pomoć potrebna, JMBG i adresa prebivališta (boravišta) ili priložiti očitanu ličnu kartu
  • razlog zbog kojeg je potrebno kretanje
  • dokumenta koja dokazuju opravdanost podnetog zahteva, odnosno kopiju sudske presude kojom je uređeno viđanje deteta i roditelja i relaciju kretanja
  • kontakt telefone oba lica.
    Nakon provere dostavljene dokumentacije, Gradska uprava zahteve dostavlja Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, koje, nakon provere i ažuriranja, zahteve prosleđuje Ministarstvu unutrašnjih poslova.
    Nakon dobijanja saglasnosti od Ministarstva unutrašnjih poslova, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja o tome obaveštava jedinicu lokalne samouprave, koja obaveštava lice koje je podnelo zahtev i izdaje mu potvrdu.
    Potvrda je dokaz da lice ima saglasnost za kretanje u određenom terminu i za određene potrebe.

GRADSKI ŠTAB ZA VANREDNE SITUACIJE
NA TERITORIJI GRADA KRALJEVA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *