Vrhunsko vino u limenci novi svetski trend

petak, 22. maja 2020.

Vino u limenci – sablazan ili izuzetno praktična ambalaža koja će se u budućnosti koristiti sve više? Za vinski magazin SevenFiftyDaily nema dileme: budućnost leži u vinu u konzervama, a ovom načinu pakovanja okreću se i vrhunske vinarije.

Godinama se na vina u limenci gledalo kao na jeftinu alternativu flaširanju, ali se odnedavno ovaj stav počeo menjati – isto kao što se još odavno promenio stav prema navojnim zatvaračima, koje danas malo ko gleda kao na znak da je u boci inferiorno vino.

– Dugo sam imao negativan stav prema vinu u limenci, jer to nije način na koji sam želeo da konzumiram vrhunska vina – kaže Rob Mekmilan, osnivač vinskog odeljenja moćne banke Silicon Valley Bank i autor godišnjeg izveštaja o industriji vina koji ova banka već godinama redovno sklapa za potrebe ljudi koji na vino gledaju kao na investiciju.

– Ignorisanje ovog segmenta ujedno je i ignorisanje jednog od načina na koji mladi ljudi ulaze u svet vina. Takođe, manja zapremina limenke u odnosu na standardnu bocu omogućava degustaciju boljih vina po nižoj ceni – govori Mekmilan.

Mekmilanove navode potvrđuju i egzaktne brojke. Agencija Nilsen izračunala je da je prodaja vina u limenci samo tokom 2019. godine porasla za čak 79.2 procenata u odnosu na 2018.

Imajući sve ovo u vidu, ne čudi da su u Sjedinjenim Američkim Državama velike i moćne vinarije počele da slede pravac koji je zacrtala vinarija Frensisa Forda Kopole: ovi giganti kalifornijskog vinarstva ujedno su i pioniri u prodaji vina u limenkama i sa time su počeli još pre petnaestak godina. Sada im se pridružuu i moćni brendovi kao što su E. J. Gallo i Constellation, koji proizvode desetine poznatih etiketa, od najjeftinijih vina do onih ekskluzivnih iz dolina Napa i Sonoma.

Jedna od kuća koja su se odlučile da prodaju vrhunska vina u limenci je vinarija Larkin Wines iz doline Napa. Oni kažu da je glavni povod za odluku da stvore liniju vina u konzervama – nemogućnost da se na plaže donose staklene boce, jer to kalifornijski propisi zabranjuju. Šon Larkin, osnivač ove vinarije koja insistira na organskim standardima, pustio je u prodaju pakete od 12 odabranih belih, roze i crvenih vina koji staju 144 dolara.

Južnoafrička vinarija Lubanzi Wines jedna je od prvih u ovoj zemlji čiji su osnivači shvatili potencijal vina u limenci. Oni su počeli da prodaju pakete od četiri limenke vina – bela vina od šenan blana i njihove crvene kupaže – po ceni od 30 dolara. U ovoj vinskoj kući navode da su se na proizvodnju vina u limenkama odlučili zato što su shvatili da kabasto stakleno pakovanje jednostavno nije dobar izbor za one koji vole da piju vino u prirodi, na kampovanjima i izletima sa rančevima na leđima.

– Kao ljubitelji vina i tragači za avanturama koji se osećaju duboko povezani sa zemljom i narodom Južnoafričke Republike, smatrali smo da je ovakvo pakovanje vina savršeno za ljude koji žele da uživaju u vinu usred divljine, u pokretu – kažu osnivači ove vinarije.

Utisak je da vinari Novog sveta sa lakoćom prelaze na novu paradigmu vinske ambalaže, računajući na to da mlađi enofili imaju drugačije želje i potrebe od svojih očeva: forma im nije toliko bitna koliko praktičnost, ekološki su svesniji, i žele da im vino bude pri ruci i u situacijama u kojima za staklene boce nema mesta. Ostaje da se vidi da li će se ova moda „primiti“ i u Starom svetu.

Izvor:Vinoifino

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *