Drugi dan sajma „Agro Belgrade“ obeležilo više od 300 poslovnih sastanaka

Međunarodni sajam voćarstva, povrtarstva i vinogradarstva u Beogradu „Agro Belgrade 2024“ drugog dana održavanja obeležili su poslovni sastanci (B2B) poljoprivrednih proizvođača i kupaca.

Kako je za Tanjug rekao Bojan Janković, menadžer za razvoj tržišta kroz Projekat „Velika mala privreda“, koji finansira USAID, u toku dana 20 kupaca iz zemlje i regiona sastaje se sa skoro 100 lokalnih poljoprivrednih proizvođača.

– Imamo kupce iz Kanade, Indije, Poljske, Velike Britanije, ali i najveće ritejlere iz zemalja regiona sa kojima se sastalo skoro 100 naših lokalnih dobavljača i onih iz regiona. Preko platforme je zakazano preko 300 sastanaka – rekao je Janković.

On je dodao da je to organizovano kao kombinacija sastanaka uživo, ali i onih koji se odvijaju preko onlajn platforme, na kojoj i jedni i drugi, već prilikom zakazivanja sastanaka, unose podatke o ponudi i potražnji.

– Nama je najvažnije ugovaranje. Razmena znanja i iskustava je uvek prisutna, ali je najvažnije da ljudi naprave poslove. Imamo jako ozbiljne srpske kompanije, izvozimo veliku količinu i vrednosno i količinski voće i povrće u svet i region. Ovaj put smo pružili i manjim kompanijama, pomogli smo im prilikom korišćenja B2B platforme da zakažu sastanke, tako da imamo i velike srpske kompanije ovde, ali i male proizvođače – rekao je Janković.

Kada je reč o samoj ponudi, može se pronaći sve za one sa većim budžetom i planovima za veća ulaganja, ali i za male proizvođače i one koji planiraju da postanu poljoprivrednici.

Najskuplji traktor je marke „Ferguson“ i u zavisnosti od dodatne opreme košta od 100.000 do 120.000 evra, rekao je za Tanjug direktor izvršni direktor ITN Slaven Soldo.

– Mi verujemo da je najskuplji Ferguson traktor serije 5s sa 125 konjskih snaga. Tipovana mašina za klijente koji u Srbiji apliciraju preko IPARD fondova, oprema zadovoljava 90 odsto potreba naših poljoprivrednih proizvođača – rekao je Soldo.

Ističe da su zadovoljni posebno zbog organizacije ovakvog sajma u zatvorenom tokom zimskog perioda, jer je reč o drugoj dimenziji sajma zato što poljoprivrednicima pruža mogućnost da kada nemaju aktivnosti na njivama i svoje vreme utroše u kvalitetnim razgovorima i pripremama za predstojeću sezonu.

Foto: Agro Belgrade

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *