Savez pčelarskih organsizacija Srbije (SPOS) prijavio je LIDL tržišnoj inspekciji, zbog osnovane sumnje na obmanjujuću poslovnu praksu koju primenjuje već duže vreme u prodaji meda, navodi se na sajtu SPOS.
U prijavi SPOS navodi da LIDL od početka svog rada u Srbiji primenjuje obmanjujuću poslovnu praksu po pitanju reklamiranja meda u svojim trgovinama, čime sebe pokušava da stavi u povlašćeni položaj na tržištu.
Kako navode iz krovne pčelarske organizacije, prema propisima RS zabranjeno je reklamiranje meda sintagmom „100% prirodni med“, iz prostog razloga što med može biti isključivo prirodan, a ako nije prirodan, onda se u smislu zakona ne može nazvati medom. Pčelarima je, kako kažu, zabranjeno da to napišu, a LIDL to uveliko primenjuje.
Dalje se navodi da ovaj slučaj nije predmet rada veterinarske inspekcije, jer nema veze sa kvalitetom meda, niti to piše na etiketi proizvoda. To je posao tržišne inspekcije shodno Zakonu, jer se med reklamira suprotno zakonu, čime trgovina sebe stavlja u povlašćeni položaj.
Iz SPOSA podsećaju na važeće zakone i kažu da kada potrošač vidi reklamu u LIDLU, može razumeti da je samo taj med 100% prirodni, dok svi ostali pčelari koji ne smeju to da napišu na proizvodu ispada da nemaju pravi prirodni med.
SPOS upozorava i da će, ukoliko izostane reakcija nadležnih obavestiti sve, od predsednice Vlade i predsednika Republike Srbije.