Svetski dan potrošača obeležava se svake godine 15. marta, sa ciljem da se potrošačima ukaže na njihova prava. Ove godine posvećen je temi „Prodaja van poslovnog prostora – onlajn trgovina“.
Budući da brz tempo života nameće i drugačije potrošačke navike koje ne trpe sporo snabdevanje, internet prodaja poljoprivrednih proizvoda koji se ispručuju na kućnu adresu uzela je maha, pa sve više poručujemo i kupujemo zdravu hranu direktno od proizvođača.
Evropsko radno vreme ostavlja sve manje prostora za lagodnu kupovinu i obilazak zelenih pijaca a sa druge strane živeti zdravo i konzumirati namirnice proizvedene na što prirodniji način postaje imperativ. Kako se što brže i komfornije snabdeti svežim voćem i povrćem i uopšte tradicionalnim poljoprivrednim proizvodima nego preko onlajn prodaje.
Onlajn prodaja poljoprivrednih proizvoda posebno se razvila u vreme pandemije korona virusa, međutim i nakon toga taj vid trgovanja ne jenjava jer benefite takve vrste trgovine oseti i kupci i prodavci.
Sasvim je jasno da reč o jednostavnijem trgovanju. Međutim postoji još nešto. Digitalizacija, odnosno internet ekspanzija pruža povoljan način reklamiranja proizvoda ali i veoma važnu interakciju sa tržištem
Bet obzira što je kupovina preko interneta nešto povoljnija ipak voće i povrće proizvedeno po organskim principima kao i tradicionalnim recepturama uglavnom poručuju potrošači sa dubljim džepom jer je cena takvih proizvoda viša u odnosu na konvencionalne proizvode. Izvor: RTV