Komisija za poljoprivredu Opštine Vrnjačka Banja, učestvovala je i na ovogodišnjem 17. Sajmu etno hrane i pića koji se održao od 30. novembra do 3. decembra na Beogradskom sajmu. Ovo je treće, možemo reći tradicionalno, pojavljivanje proizvođača hrane sa područja Vrnjačke Banje, na jednoj od najvećih smotri proizvođača tradicionalnih proizvoda namenjenih tržištu u Srbiji i regionu Jugoistočne Evrope.
Sajam je više od trista učesnika iz svih krajeva Srbije ali i regiona, tako da je regionalna smotra prehrambenih proizvoda pripremljenih po tradicionalnim receptima i na tradicionalni način, obuhvatila je nacionalne specijalitete karakteristične za uža geografska područja, najčešće ručne izrade i od organski gajenih sirovina. Ljubitelji dobre hrane i pića imali su priliku da uživaju u jedinstvenom spoju tradicije i autentičnosti. Ova manifestacija predstavlja pravu poslasticu za sva čula, pružajući posetiocima priliku da otkriju raznolikost ukusa i mirisa koje nudi bogata kulinarska baština našeg regiona.
Milica Đorđević, član Komisije za poljoprivredu i predstavnik Opštine Vrnjačka Banja na Sajmu, istakla je da se Vrnjačka Banja predstavila proizvodima domaće radinosti nekoliko proizvođača iz okolnih mesta vrnjačke Opštine.
,,Ono po čemu smo bili jedinstveni ovog puta na Sajmu, a mogu reći i zapaženi jeste šarenoliki štand koji je privlačio pažnju, kako drugih izlagača, tako i posetilaca. Na štandu koji je predstavljao Vrnjačku Banju mogla su se videti razna slatka, džemovi, sosevi, likeri, brašna, kolači, a ono što je bilo najzanimljivije jeste ljuti sos od karoline sa kombinacijom maline, koji je osmislila Danijela Prodanović. „Karolina riper“ je najljuća i najskuplja paprika na svetu, koja je 2014. godine ušla u Ginisovu knjigu rekorda kao najljuća paprika. Osim ovog zanimljivog proizvoda, na štandu se moglo videti, a i kupiti kukuruzno brašno od autohtone sorte kukuruza, kako se još naziva u narodu kukuruz „osmak ili osmerac“. Ova sorta kukuruza nekada je bila zastupljena i gajila se u skoro svakom domaćinstvu, baš zbog svoje slasti koju ima i daje specifičan i jedinstven ukus proji koja se od njega priprema, tako da definitivno predstavlja najbolji kukuruz za ljudsku ishranu. Ovog puta akcenat je bio na malini i proizvodima od maline, ali i na tome da se ispromoviše ponuda poljoprivrednih proizvoda sa naše teritorije. Zadovoljni smo učešćem na Sajmu, ali ne i prodajom, nadam se da će nekog narednog puta promet biti mnogo bolji. Sajam nam poslužio za promociju, ali bolje rezultate prodaje ostavrujemo u Vrnjačkoj Banji, zbog veće frekvencije turista i lokalnog stanovništva koje je već naviklo na nas i naš kvalitet, rekla je Milica Đorđević.
Predstavljanje na Sajmu etno hrane i pića poslužilo je i za promociju Udruženja koja podstiču razvoj u seoskim i ruralnim područjima, pa su deo svog asortimana ispromovisali i Udruženje Seoskih žena Opštine Vrnjačka Banja i Udruženje građana Novoselac. Na Sajmu su mogli upoznati nove kupce i ostvariti potencijalne ideje. Svakako da ćemo vrlo brzo videti efekte, nadamo se na pozitivan trend po proizvođače sa područja Vrnjačke Banje. S.C.