Danas je u Vladi Republike Srbije održana konferencija za medije povodom početka zajedničke zimske kampanje Agencije za bezbednost saobraćaja, Ministarstva unutrašnjih poslova, JP Putevi Srbije, Turističke organizacije Srbije i kompanije EKO Srbija, koja ima za cilj bezbednost učesnika u saobraćaju i da se vozačima ukaže na značaj korišćenja zimske opreme na vozilima, a nosi naziv “Za zimu se spremi i na vreme opremi”.
Vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović je istakao da Agencija, kao vodeća institucija po pitanju preventivnih i promotivnih aktivnosti, teži da sve kampanje doprinesu nacionalnoj strategiji za nula stradalih u saobraćajnim nesrećama. On je najavio da će Agencija imati terenske aktivnosti, i da će obilaziti turističke centre. “Zimski pneumatici su obavezni od 1. novembra na svim mestima gde se javljaju sneg i poledica. Apelujemo na sve građane koji nisu zamenili pneumatike da što pre učine. Oni imaju značajno bolje karakteristike u zimskim uslovima vožnje, posebno u zimskim uslovima kada su temperature ispod sedam stepeni celzijusa”, rekao je Stamatović. Posebno je istakao da u zimskim mesecima najmanje ljudi izgubi život u saobraćajnim nesrećama, a da su januar i februar postali najbezbedniji. “Prošle godine je u januaru i februaru 35, odnosno 28 osoba izgubilo život. Tada svi očekuju nepovoljne uslove u saobraćaju i ponašaju se u skladu sa tim”, pojasnio je on. Kako je istakao, pored korišćenja zimskih pneumatika potrebno je koristiti lance za vozila, i redovno čistiti sneg i led sa njih. On je posavetovao vozače da obezbede lance za sneg i svetlosnu signalizaciju, kao i da čiste vozila od snega i leda redovno.
Načelnik Uprave saobraćajne policije Slaviša Lakićević je naglasio da je ova kampanja od izuzetne važnosti za bezbednost u saobraćaju. “Prošlo je tri meseca od konferencije za kampanju ‘Vozi odmoran’ koja je dala dobre rezultate i podstakla nas da pokrenemo ovu kampanju”, rekao je Lakićević. On je istakao da je povodom kampanje izrađen flajer sa preporukama za ponašanje u zimskom saobraćaju koje će se deliti na svim graničnim prelazima stranim i domaćim državljanima, kao i na naplatnim stanicama. “Poseban akcenat kampanje biće usmeren na pešake poštu su oni najugroženija kategorija u zimskom periodu. Vozači moraju maksimalno da obrate pažnju na njih, ali i oni moraju da budu oprezni”. On je dodao da će poseban akcenat ove kampanje biti usmeren na pešake, pošto je svaki četvrti poginuli u saobraćaju pešak, i kategorija su koja je u ovim mesecima najugroženija.
Direktor sektora za komercijalne poslove AMSS Nebojša Mandić poručio je danas da AMSS svakodnevno obaveštava javnost o stanju na putevima i graničnim prelazima, sa posebnim aspektom na prilaze zimskim turističkim centrima. “U ovom mesecu imamo osam poginulih pešaka, što je za četiri više za nego u istom periodu prethodne godine”, rekao je on.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović je naglasila da turisti obuhvataju veliki procenat učesnika u saobraćaju i da je od izuzetne je važnosti da im skrenemo pažnju o značaju bezbednosti u saobraćaju. “U ovoj godini smo dostigli nivo od 50-50 odsto domaćih i stranih turista”, rekla je ona.
Nebojša Čubrilo iz Puteva Srbije je istakao da je se ovo preduzeće potrudilo da postavi svu potrebnu odgovarajuću signalizaciju na putevima, kao i da Putevi Srbije funkcionišu i rade na osnovu plana zimske službe, i da je akcenat na preventivnom delovanju, pre pojave poledice i leda na kolovozu.
Takođe, okupljenima se obratila i komercijalna direktorka kompanije “EKO Srbija” Nataša Vukšić, koja takođe učestvuje u kampanji.
Samo zajedničkim delovanjem svih institucija možemo doprineti ostvarenju Vizije nula stradalih u saobraćaju.