Štab za vanredne situacije u Kraljevu doneo mere

16. mart 2020.

Kraljevo-   Nakon proglašenja vanrednog stanja na teritoriji cele Srbije zbog virusa korona, Gradski štab za vanredne situacije u Kraljevu usvojio je u ponedeljak paket mera kojim bi adekvaztno bilo odgovoreno u borbi protiv opasnog virusa

Posle odluke predsednika Republike Srbije Aleksandra Vučića o proglašenju vanrednog stanja na teritoriji čitave Republike Srbije, usled opasnosti od širenja zaraze virusom korona, donete 15. marta 2020. godine, Gradski štab za vanredne situacije na teritoriji grada Kraljeva je 16. marta održao sednicu, na kojoj je doneo nekoliko naredbi.

Nakon sednice Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Kraljeva, održane 16. marta 2020. godine, direktor Zavoda za javno zdravlje Kraljevo Aleksandar Macan je istakao da u ovoj situaciji postoji tačan algoritam postupanja zaposlenih u ovoj ustanovi u reakcijama oko korona virusa i da su te mere preduzete ne samo juče odnosno poslednjih nekoliko dana.

    Dr Predraga Terzića, komandant Gradskog štaba za vanredne situacije, predočio je novinarima sledeće.

  • naloženo je svim Mesnim zajednicama da oforme kol centre namenjene za komunikaciju sa starim i iznemoglim licima,
  •  javni prevoz će se obavljati u skladu sa ustaljenim režimom vožnje, biće zatvoreni svi dnevni centri za stare osobe,
  •  lokalna kancelarija Crvenog krsta obavljaće isporuku toplih obroka, lekova i namirnica starijim i iznemoglim licima.

 ,,Apelujem na sve da budemo solidarni sa najstarijim sugrađanima i da im pomognemo. Svi smo na istom zadatku. Aplujem da slušamo struku, da ne nasedamo na lažne informacije, da ne koristimo ovo vreme za strančarenje i političke svađe. U Kraljevu još nismo imali nijedan inficirani slučaj, ali to ne znači i da nećemo imati. Zaštitimo naše očeve, majke, bake i deke, to je jedini način da uspemo da se izborimo sa koriona virusom, da imamo što manje zaraženih i što manje smrtnih ishoda – kaže gradonačelnik Terzić.

     Svi ugostiteljski objekti u gradu na Ibru imaće ograničeno radno vreme od 8 do 20 sati i u njima će istovremeno moći da boravi najviše 50 gostiju, rastojanje između dva gosta mora biti najmanje jedan metar. Inspekcije će konstantno kontrolisati da li se ova naredba poštuje, a sankcije će biti oštre.
,,Najvažnije je da zaštitimo živote ljudi, pa tek onda da govorimo o prihodima, profitu i zaradama. Svi imamo oca, majku, prijatelja, ili komšiju koji su stariji od 65 godina, pa hajde da se organizujemo, da iz ove situacije izađemo sa što manje posledica. Apelujem na privatna preduzeća da pokažu solidarnost tako što će pomoći majkama da budu uz svoju decu koju nemaju gde da ostave zbog zatvaranja vrtića – dodao je Terzić.


 Sva preduzeća, institucije i ustanove nastaviće da rade uz preraspodelu radnog vremena, a gde je to moguće pojedini zaposleni će svoje radne zadatke obavljati i na daljinu, od svojih kuća.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *