Nastavljajući tamo gde je zastao najuspešniji Sajam turizma 2020., održan neposredno pre početka svetske zdravstvene krize, ovogodišnji 43. Međunarodni beogradski sajam turizma bio je prvi veliki turistički događaj u regionu i pokazao da je turizam adaptibilna industrija, a Sajam sa iskorakom koji je napravio u organizaciji, od izuzetnog značaja za regionalno i međunarodno povezivanje kojim se mogu prevazići aktuelni izazovi.
U istom terminu održale su se i dve srodne i takođe tradicionalne manifestacije – 17. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 12. Međunarodni sajam vina BEOWINE (25 – 26. mart).Sajam turizma i prateće manifestacije ove godine obišlo je 32.115 posetilaca.
Već prvi dan Sajma turizma pokazao je veliko interesovanje posetilaca za celokupni sajamski doživljaj, koji ovaj događaj donosi, uz tradicionalnu zainteresovanost za turistička putovanja, first minute ponudu i aranžmane koje su agencije i tur-operatori spremili specijalno za sajamske posetioce.Tokom prva dva dana sajma turizma, koji su već po pravilu rezervisani za privredu, poslovne kontakte i medije, sajam su posetili mnogobrojni gosti iz inostranstva i zemlje, kao i veliki broj medija i stranih izveštača.
Izrazito veliko interesovanje vladalo je za ponude u vezi sa domaćim turizmom, za turističke kapacitete i destinacije u Srbiji, a Srbija je bila i najveća inspiracija ovogodišnjeg Sajma turizma. “uprkos globalnim izazovima, kada svet nije ni stabilan ni miran, i dalje na uzlaznoj liniji ne samo oporavka već i daljeg razvoja”.
Slogan ovogodišnjeg Sajma turizma „Između planina i mora“ najbolje je ispratio trend ljubitelja putovanja koji pokazuje da je, pored tradicionalno aktuelnih morskih destinacija, turizam poslednjih godina upotpunjen željom ljudi da uživaju i u planinskom turizmu, prirodi, čistom vazduhu i brojnim kulturnim, gastronomskim i aktivnim turama. Uz ekskluzivne sajamske cene, first minute ponude i pakete sa mnoštvom pogodnosti, na sajmu su se promovisale najrazličitije mogućnosti izbora: porodična putovanja, daleke i egzotične destinacije, putovanja za mlade, city break, odmor i oporavak u banjama, spa vikendi na planinama, eko i aktivni turizam, kongresna dešavanja…
Sajmu turizma prisustvovalo je preko 400 učesnika iz više od 25 zemalja širom sveta: Grčka, Turska, Crna Gora, Tunis, Egipat, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Severna Makedonija, Rumunija, Mađarska, Slovačka, a pojedinačno su nastupili izlagači iz Albanije, Hrvatske i Slovenije.
Po prvi put ove godine posetiocima su ekskluzivno predstavljene četiri nove, i u svetskim okvirima, vrhunske destinacije: egzotična Malezija, bajkoviti Maldivi, Demokratska Republika Sao Tome i Principe, koju čine dva ostrva u Gvinejskom zalivu u centralnoj Africi, kao i Angola, izvrsna destinacija za ljubitelje dugih peščanih plaža.
Pored izuzetnih učesnika i gostiju iz celog sveta, preko 40 domaćih tur-operatora učestvovalo je na Sajmu turizma.Turistička organizacija Srbije predstavila je novi brend Srbije kao turističke destinacije – „Srbija. Doživi!“, koji je rađen u saradnji sa nacionalnom platformom „Srbija stvara“, a četiri dana sajma bila su početak nastupa pod novim brendom.
U hali 4 izlagali su TOS, TOB i preko 100 turističkih organizacija gradova i opština sa ponudom banja, planina i destinacija u Srbiji.Na sajmu su prikazane sve novine koje su urađene u prethodnom periodu kako bismo unapredili naše turističke potencijale i prilagodili ih zahtevima gostiju i turista u novonastaloj situaciji.
Sajam turizma bio je, kao što i dolikuje, sajam susreta. Organizovanjem okruglog stola sa predstavnicima lokalnih turističkih organizacija, TOS je kao domaćin na galeriji svog štanda u hali 4 inicirao zajedničke promotivne aktivnosti na domaćem tržištu i tržištima regiona. Sajamski okrugli sto se pokazao kao najbolje mesto za razmenu mišljenja i pravljenje planova za predstojeće periode.
I ove godine na Sajmu turizma Beogradski sajam je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva realizovao B2B poslovni program, a na izuzetno aktivnoj B2B platformi evidentirano je 4500 pregleda i zakazano više od 370 poslovnih sastanaka u specijalno dizajniranom prostoru B2B Meeting room-u, u hali 1. Veliki broj sastanaka održao se i na štandovima izlagača.
Oko 50 velikih kupaca i predstavnika medija iz inostranstva, koje je organizovano doveo Beogradski sajam u cilju unapređenje poslovnih aranžmana, posetilo je Sajam turizma. Kupci su došli iz Turske, Mađarske, Švajcarske, Ujedinjenih Emirata, Severne Makedonije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Rumunije, Slovenije, Italije, Grčke, Crne Gore, Albanije i dr.
Tokom Sajma turizma Beograd je ponudio put oko sveta za 4 dana, a prestonica je bila turistički centar regiona.
Akreditovano je oko 700 novinara iz dvadesetak zemalja (Austrija, Nemačka, Turska, Kina, Slovačka, Rusija, Bugarska, Rumunija, Grčka, Hrvatska, Crna Gora, Severna Makedonija, Italija, Rumunija, Bosna i Hercegovina, Mađarska…).
Gosti i učesnici Sajma turizma čestitali su Beogradskom sajmu veliki jubilej – 85 godina postojanja i ocenili da je ovogodišnja manifestacija uspešno organizovana, sa velikim brojem učesnika iz celog sveta u veoma složenim i teškim uslovima poslovanja turističko-ugostiteljske industrije. Do Sajma turizma 2023. ostajemo na putu „Između planina i mora“.