Centar za ravnomerni regionalni razvoj, u saradnji sa Udruženjem žena „Oplenac“ i opštinom Topola, omogući će pohađanje četiri radionice ženama koje su nosioci registrovanih gazdinstava i koje aktivno učestvuju u poljoprivrednoj proizvodnji.
Projekat „Plodovi oplenačkih gazdinstava na klik do trpeze“ usmeren je na žene iz Topole koje su nosioci registrovanih gazdinstava, a pored četiri radionice koje će korisnice pohađati biće izabrano i 15 njih kojima će se pružiti spektar različitih tipova podrške u online prodaji na društvenim mrežama.
– Nabavićemo ambalažu, osmisliti etikete, fotografisati njihove proizvode, uraditi PR priče za gazdinstva, a sve u cilju da izađu na online tržište i da prošire krug kupaca svojih proizvoda u odnosu na tradicionalni način prodaje istih – rekla je Vanesa Belkić, izvršna direktorka Centra za ravnomerni regionalni razvoj.
Poljoprivrednice iz Topole pokazale su veliko interesovanje za sam projekat koji će im omogućiti lakšu prodaju tradicionalnih proizvoda i brži dolazak do kupaca.
– Ja se bavim dekupaž tehnikom, ali proizvodim sa mužem i sinom med, tako da mi je sada prioritet med i plasiramo ga preko interneta. Očekujemo puno jer nam mnogo znači podrška opštine i našeg udruženja tako da idemo u pravcu klikom do trpeze – rekla je Gordana Gavrilović iz sela Plaskovac.
– Interesantno mi je bilo jer će kupci lakše dolaziti do naših proizvoda, a ujedno ćemo i mi lakše prodati proizvode. Proizvodimo ajvar, džem, slatko, sokove, džemove bez šećera – naglasila je Jelena Glišić iz Donje Trnave.
– Ako se na ovaj način olakša nama kako bi kupci lakše dolazili do nas i naših kontakata da bi mi njima prodali naše proizvode onda ćemo kasnije, od usta do usta dobiti još jednu pozitivnu ocenu za te naše proizvode. Na kraju će ljudi shvatiti da moramo da se vratimo na fabrička podešavanja i na recepte naših majki i baka – kaže Gordana Glišić iz sela Šume.
Topola je ruralna opština sa preko 70% teritorije koja obuhvata neki vid poljoprivredne proizvodnje.
– Naš veliki interes je da se ženama pruži prilika da u svojim domaćinstvima, na seoskim područjima, obavljaju preduzetničku delatnost, da svoje proizvode mogu da plasiraju na tržište, da se na najbolji način približe velikim trgovinskim lancima, ako treba da se udružuju, da vidimo čime one to raspolažu, da se informišemo, a njima da stvorimo takvo okruženje i uslove da mogu da se bave biznisom i pored svih svojih velikih poslova koje imaju u okviru svog domaćinstva – kaže Vladimir Radojković, predsednik opštine Topola.
– Mi smo nosioci svih aktivnosti u poboljšanju ekonomskog položaja žena, radimo na tome da podignemo kulturni sadržaj i duhovnost sela, da vratimo objekte koji su nam zapušteni po selima i da te svoje proizvode plasiramo, da dovedemo što više gostiju da vide ovu našu prelepu Šumadiju i Topolu i da unapredimo taj život na selu kako bismo i mlade zadržali – dodaje Snežana Marinković iz Udruženja žena „Oplenac“.
Udruženje žena „Oplenac“ iz Topole broji dosta članica koje zajedničkim snagama već sada unapređuju tradicionalnu proizvodnju gotovih proizvoda od voća i povrća, a ovim projektom klikom do trpeze samo će poboljšati plasman na tržište. Izvor: RTV