Drugi Festival bobičastog voća „Belgrade Berry Fest“ završen je celodnevnom manifestacijom na otvorenom, na platou iza zgrade Geozavoda, a oko 70 proizvođača predstavilo je proizvode od jagode, maline, kupine, borovnice i drugog bobičastog voća, uz prateći zabavni i edukativni program i muzičke nastupe.
Ovu dvodnevnu manifestaciju organizaovali su Privredna komora Srbije (PKS) i Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju (GIZ) u cilju promocije i podsticanja potrošnje bobičastog voća, kako bi se istakao značaja tog podsektora voćarstva koji ima izuzetne rezultate čak i u godinama najvećih kriza i poremećaja na tržištu, rekao je Veljko Jovanović, savetnik predsednika PKS.
Posetioci su imali priliku da na brojnim štandovima organskih proizvođača konzumiraju proizvode od maline, jagode, borovnice, kupine i ostalih bobica uz atraktivan muzički program i food corner.
Prvi dan festivala održan je u Privrednoj komori Srbije, a obuhvatio je radionice posvećene unapređenju proizvodnje, potrošnje i izvoza jagodastog voća, a o održivoj proizvodnji i tržištu govorili su stručnjaci za marketing, inovacije i proizvodnju.
Tom prilikom predstavljen je i novi koncept promocije i edukacija u podsektoru jagodastog voća „Berry Academy“, kao i bilten o tržištu jagodastog voća, koji izdaje PKS uz podršku GIZ-a.
Projekat podrške privatnom sektoru u Srbiji (PSD) Nemačke razvojne saradnje, već dugi niz godina podržava razvoj organske i održive poljoprivrede. Bobičasto i jagodasto voće, odnosno malina, kupina, borovnica i jagoda, izvoze se iz Srbije u Nemačku u smrznutom obliku i nalaze se u skoro svakom voćnom jogurtu koji nemački potrošač konzumira. Prema statističkim podacima iz 2021. godine, 31,8 odsto ukupne vrednosti izvoza smrznutog organskog jagodastog voća, vrednog 18,25 miliona evra, izveze se u Nemačku.
„Belgrade Berry Festival” podržali su GIZ, PKS, Dunav osiguranje, kao i Lidl Srbija, Banca Intesa, Turistička organizacija Srbije, Telegrup i brojni partneri i prijatelji.