U okviru jubilarnog Medjunarodnog poljoprivrednog sajma u Novom Sadu održan je četvrti po redu Dan voćara. Skup su organizovali Privredna komora Vojvodine, Poljoprivredni fakultet u Novom Sadu, Novosadski sajam, Garancijski fond AP Vojvodine, Zadružni savez Vojvodine, Društvo voćara Vojvodine i Savez vinara i vinogradara Srbije. Medijski pokrovitelj skupa bila je Radio televizija Vojvodine, a medijski partneri “Dnevnik – Poljoprivrednik” AD i ” Dobro jutro – Dnevnik”.
Bila je to prilika da se ponovo na jednom mestu okupe predstavnici nauke, trgovinskih lanaca, voćari, vinogradari i stručnjaci iz ove oblasti.Pozdravljajujući prisutne, Boško Vučurević, predsednik Privredne komore Vojvodine, podsetio je da je ukupna spoljnotrgovinska razmena voća naše zemlje, u prošloj 2022. godini iznosila 1,13 milijardi evra što je za 3 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. Najviše je izvežena jabuka u količini od 148 hiljada tona, što je skoro 36 odsto od ukupnog izvoza svog voća. Takođe, istakao je da Privredna komora Vojvodine u svojim aktivnostima nastoji da voćarima i vinogradarima pruži punu podršku pronalazeći nova tržišta. Potencijalno nova tržišta predstavlja sever afričkog kontinenta, Daleki istok i Velka Britanija.
Ovogodišnji Dan voćara, ostaće upamćen po najavljenoj kampanji promocije Vojvodine kao voćarske regije.Mladen Petković, sekretar Udruženja poljoprivrednika Privredne komore Vojvodine, istakao je da je ideja potekla od proizvodjača i njihove potrebe za brendiranjem proizvoda s ovih prostora, a u cilju boljeg pozicioniranja na stranom tržištu. PKV i PKS su podržale ovu inicijativu i nastao je brend PANNONIAN FRUITS. Da bi se bolje istakla Vojvodina kao značajna voćarska regija, napravljen je logo kao prepoznatljiv odraz kvaliteta. PKV je pomogla u kreiranju loga ali i prvog dela markentiške kampanje, koja će se odvijati i u narednom periodu. Zato je ova jubilarna manifestacija odabrana kao mesto odakle počinje promocija, a ceo sajamski štand PKV je u znaku ovog brenda.
Dan voćara bila je prilika i da se proizvođačima ukaže na izazove u voćarskoj proizvodnji, ali i da više čuju o berbi i čuvanju krušaka i dunja, zatim primeni biljnih regulatora u praksi u zasadima kajsije, trešnje i borovnice, a sve u cilju uspešnije proizvodnje i ostvarivanja viših prinosa i njihovom boljem plasmanu na tržištu.