Kompanije iz Srbije koje su izvoznu ponudu predstavile na nedavno održanom Međunarodnom sajmu prehrambene industrije „Gulfood“ u Dubaiju imale su skoro 2.000 sastanaka sa potencijalnim kupcima, a očekuju, prema prvim analizama, nove poslove vredne čak 10 miliona evra. Za većinu proizvođača hrane iz Srbije pored tradicionalnih izvoznih tržišta otvorena je šansa za nove poslovne aranžmane sa UAE, Saudijskom Arabijom, Jordanom, Katarom, zemljama Afrike, SAD, Kanadom i drugim udaljenim tržištima.
Posetioci sajma „Gulfood“, kao i potencijalni poslovni partneri imali su priliku da se upoznaju sa širokim asortimanom najkvalitetnijih srpskih proizvoda počev od svežeg i prerađenog, smrznutog, pasterizovanog i konzerviranog voća i povrća, preko proizvoda na bazi tartufa, ajvara, meda, supa, začina, čajeva, voćnih sokova, džemova i marmelada do širokog asortimana slatkiša i zdravih grickalica, ističe Jovanka Ćalina, rukovodilac Centra za sajmove Privredne komore Srbije (PKS). Naši privrednici održali su niz važnih sastanaka sa velikim distributerima voća u UAE i zemalja Zaliva, kao i sa predstavnicima trgovinskih lanaca.
Sajam „Gulfood“ organizovan je od 20. do 24. februara 2023. godine, a 25 kompanija iz Srbije, iz prehrambenog sektora, u organizaciji PKS i Razvojne agencije Srbije (RAS), predstavile su svoje proizvode u jednoj od glavnih hala Trade Centre Arena/World Food, rezervisanoj za nacionalne paviljone.
Na Nacionalnom paviljonu Srbije izvoznu ponudu promovisale su: Master Fruits, Beograd; ITN Group, Zemun; PIK Bečej; Sirogojno Company; Strela Group, Kljajić; Master Food, Užice; Laki, Arilje; Don Don, Beograd; The Fun&Fit Company, Zemun; NS Bomi, Obrenovac; Packom International, Leštane; Minela, Batočina; Tartufi SR, Beograd; Nisha, Beograd; Yumis, Niš; Agranela, Valjevo; Cold Pressok, Beograd; Budimka, Požega; Fruct Company, Udovice; Jaffa Crvenka; Zdravo Organik, Selenča; Naš med, Rača; kao i beogradske kompanije Damar Confit, Revita i Adore Chocolat.
Ovogodišnje, 28. izdanje sajma „Gulfood“ prevazišlo je sva očekivanja – preko 5.000 izlagača iz 128 zemalja, od čega 20.000 svetskih brendova, a čak 49 odsto novih izlagača, predstavili su svoje proizvode u 24 hale na preko milion m² i privukli pažnju više od 100.000 posetilaca, kupaca, uvoznika, ditributera i maloprodajnih lanaca koji su imali priliku tokom petodnevnog trajanja sajma da se upoznaju sa vodećim dobavljačima hrane i pića u svetu. izvor PKS