Najnoviji mesečni izveštaj Evropske komisije o trgovini poljoprivredno-prehrambenim proizvodima pokazuje stabilnost u periodu januaru-novembru 2020. uprkos izazovima pandemije koronavirusa. Izvoz EU dostigao je 168,5 milijardi evra, što je porast od 0,9 odsto u odnosu na isti period prošle godine, dok je uvoz iznosio 112,3 milijarde evra, što je povećanje od 0,4 odsto.
EU je ostvarila poljoprivredno-prehrambeni suficit u trgovini od 56,2 milijarde evra, što je rast dva odsto u odnosu na 2019. Kina je ostala glavna destinacija za rast izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz EU. Na kineskom tržištu veća je potražnja za svinjetinom, pšenicom i hranom za decu, što je doprinelo povećanju ukupne vrednosti izvoza od 3,71 milijardi evra. Širok asortiman proizvoda rezultirao je povećanjem vrednosti izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU u Švajcarsku za 600 miliona evra.
Žitarice i mlečni proizvodi doveli su do rasta vrednosti izvoza u region Bliskog istoka i Severne Afrike, posebno u slučaju Saudijske Arabije, Alžira i Maroka, navodi se u izveštaju Brisela.
Vrednost izvoza EU u SAD pala je 496 miliona evra, pri čemu su glavni proizvodi bili alkohol i vino. Vrednost izvoza EU takođe je opala na tržištima Singapura i Japana.
Kada je o trgovini sa Velikom Britanijom reč, izvoz EU zabeležio je blagi porast od 15 miliona evra u poređenju sa periodom januar-novembar 2019. Izvoz EU pšenice, testenina i slatkiša posebno je narastao, iako je prodaja vina, žestokih pića i likera i mesa živine opala. U poređenju sa prethodnim periodom 2019. godine, uvoz EU iz Velike Britanije smanjio se za 1,44 milijarde evra.
Kanada je i dalje rastuće uvozno tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz EU, sa porastom od 854 miliona evra, podstaknutim repom i tvrdom pšenicom. Agrosmart S. K.