22 septembar 2020
U petak, 18. septembra 2020. održana je online radionica projekta “Budućnost srpske industrije hrane” u organizaciji Asocijacije za promociju srpske hrane, a uz pokroviteljstvo Ministarstva omladine i sporta Republike Srbije. Učesnici radionice imali su priliku da čuju priče uspešnih mladih proizvođača, kako iz ugla porodične firme sa dugogodišnjom tradicijom, tako i mladog startupa koji se bori za svoju poziciju na tržištu. Govorilo se i o internet prodavnicama i njihovoj poziciji i udelu u prodaji, ali i podršci mladim proizvođačima, mogućnostima koje im se pružaju, kao i strategiji pametne specijalizacije, zasnovanoj na procesu preduzetničkog otkrivanja.
Učesnici radionice bili su Viktor Nedović, predsednik Udruženja prehrambenih tehnologa Srbije, Ksenija Perčić, direktor kompanije Suncokret, koja se bavi proizvodnjom zdrave hrane i Nikola Stanišić, osnivač brenda Šumska tajna, koji se bavi proizvodnjom namaza od šumskih pečuraka.
Preduzetnički duh i interesovanje za proizvodnju proizvoda visokokvalitetne hrane beleži rast kod mladih u Srbiji, iako je još uvek u najvećoj meri prisutan trend izvoza sirovine, a uvoza finalnih proizvoda, rekao je g. Nedović.
-Upravo to je ono što strategija pametne specijalizacije svojom agendom za transformaciju privrede teži da promeni. Identifikacijom prioriteta i uspostavljanjem odgovarajućih instrumenata podrške, mladima se pruža prilika za edukaciju i usavršavanje. Za to je potrebno podsticajno okruženje, doprinos države, ali i ovakve inicijative i radionice koje će približiti ceo proces i ideju mladim preduzetnicima i proizvođačima, dodao je g. Nedović.
Kao pionir na našem tržištu u kategoriji zdrave hrane, kompanija Suncokret imala je prednost i olakšanu situaciju pri pozicioniranju na tržištu, čemu je kasnije doprineo i rastući trend zdrave hrane.
-Kao neko ko 20 godina nije imao konkuranciju na tržištu, istu smo prihvatili kao motivaciju, nešto što ubrzava procese i motiviše da radimo na razvoju novih proizvoda, rekla je Ksenija Perčić i dodala da su što se tiče internet prodaje, od kreiranja internet prodavnice beležili značajne rezultate i da su stalnim inovacijama, akcijama i unapređenjima došli do 4.000 lojalnih potrošača i beleže promet od 8-10% ukupnog prometa.
Istu situaciju sa udelom u prodaji beleži i brend Šumska tajna, dodajući da je trend internet prodaje hrane postojao i pre rasta uzrokovanog trenutnom Covid situacijom.
-Najlakši put do distributera su sajmovi hrane, gde imate priliku da se direktno predstavite i potencijalno ostvarite saradnju. Stalnom promocijom i radom se dolazi i do interesa investitora, koji dalje mogu da doprinesu i otvore vrata inostranim dogovorima i izvozu. Stoga je savet uvek tražiti starteške investitore, koji će uz novac, u firmu investirati i svoje kontakte, koji će pomoći daljem razvoju kompanije, naglasio je g. Stanišić.
Ova radionica namenjena opštini Ivanjica bila je četvrta u nizu od osam radionica, koje se zbog epidemiološke situacije održavaju u online formatu, a namenjene su mladim proizvođačima. Na radionicama, oni imaju priliku da se upoznaju sa mogućnostima i prilikama koje im se nude u oblasti visokokvalitetne hrane, a mogu i da se sa svojim inovativnim visokokvalitetnim prehrambenim proizvodom prijave na nacionalni konkurs za “Buduće lidere domaće hrane”.Više informacija, kao i prijavu na Konkurs možete pronaći na sajtu APSH.