petak, 24. jula 2020.
Početkom jula NIS je prestao sa proizvodnjom gasnog ulja, potvrđeno je Agrosmartu u ovoj kompaniji.
-U sklopu modernizacije Rafinerije nafte u Pančevu, NIS u ovoj fabrici realizuje projekat „Duboka prerada“, vredan 300 miliona evra. Nakon puštanja u rad novog postrojenja tokom 2020. godine NIS će proizvoditi značajno veće količine evro dizel goriva i bezolovnog motornog benzina. Samim tim, neophodno je obezbediti i raspoloživost rezervoarskog prostora za skladištenje ovih derivate – rečeno nam je u NIS-u.
Iz kompanije poručuju da se, pored toga, iz godine u godinu beleži pad potrošnje gasnog ulja 0,1 na tržištu Republike Srbije.
-Iz svih navedenih razloga, NIS je u Rafineriji nafte Pančevo 1. jula prestao sa proizvodnjom gasnog ulja 0.1, dok će prodaja ovog derivata na svim benzinskim stanicama NIS-a biti okončana do kraja jula tekuće godine – kažu u NIS-u.
Dodaju da je, kada je reč o zameni za gasno ulje 0.1, NIS potrošačima obezbedio najkvalitetnije gorivo domaće proizvodnje. Za starije generacije motora, u kojima je preporuka proizvođača opreme da se za pogon motora koristi dizel gorivo D2, preporučuje se da se uz taj derivat kao dodatak koristi aditiv za mazivost Nisotec Diesel Lub prema specifikaciji proizvoda, odnosno da je na 200 litara goriva potrebno dodati litar aditiva.
Za motore novije generacije preporučuje se upotreba evrodizel goriva (SRPS EN 590) gde nije potrebna upotreba aditiva, objašnjavaju u ovoj kompaniji.
Podsetimo, od iduće godine uslediće i nove promene kada je u pitanju regulativa koja se odnosi na gorivo. Naime, evrodizel moraće da se meša sa biodizelom u određenom procentu. Od 1. januara 2021. godine počinje primena Uredbe o udelu biogoriva na tržištu, tako da bi na pumpama u Srbiji trebalo da počne prodaja benzina sa dodatim bioetanolom, ili evrodizela sa dodatim biodizelom.
Kako Srbija nema dovoljno kapaciteta za proizvodnju biogoriva koje može da se koristi u ove svrhe, bićemo u narednim godinama prinuđeni da ga uvozimo, a stručnjaci ukazuju na to da je ono skuplje od bilo kog derivata nafte pa će biti pitanje i cene goriva. Srbija ima jednu licenciranu kompaniju za proizvodnju biogoriva, a licencu za namešavanje biogoriva imaju dve, što nije dovoljno za domaće potrebe. S. G. Agrosmart