Berba čuvene oblačinske višnje iz Merošina počela je u ataru ove opštine ali su proizvođači nezadovoljni otkupnom cenom, dok hladnjačari kažu da cenu višnje određuje isključivo kvalitet.
Proizvođači višanja iz sela Donja Rasovača Milan Ðorđević i Dejan Živković kažu da hladnjačari neće da otkupe višnju prve klase jer smatraju da je zapravo reč o drugoj klasi, pa traže od nadležnih da “presude”.
Zato je Ministarstvo poljoprivrede angažovalo svoje stručne službe, pre svih inspekciju, koja će na terenu zajedno sa prerađivačima i otkupljivačima kontolisati kvalitet predate višnje.
– Višnja je izuzetnog kvaliteta i nije fer da proizvođači opet budu oštećeni – kaže Ðorđević tražeći od države da stane uz proizvođače i da im omogući, kako navodi, fer plasman robe na tržište.
Trenutno se, dodaje, otkupljuje druga klasa višanja koju hladnjačari plaćaju 25 dinara, što je za ovog proizvođača, neprihvatljivo. Živković kaže da obzirom na uloženi trud, njihov rad se svodi “na nulu” i zato traži da se obavlja klasifikacija kvaliteta višanja prilikom otkupa.
– To je ono što je za nas proizvođače najbitnije –
Komercijalista u preduzeću Frigonais iz Kuršumlije, Dušan Ilić, kaže da to preduzeće ima ugovorenu proizvodnju sa kooperantima koji imaju potpisane ugovore, kupuju preparate i rade po programu zaštite višnje te firme.
Na taj način žele, kaže, da stimulišu njihove kooperante da proizvode visok kvalitet, a za uzvrat im obezbeđuju savremena sredstva zaštite.
– Trenutno vršimo otkup samo te ugovorene višnje. Cena prve klase je 50 dinara dovežene višnje u hladnjaču, a cena druge klase je 30 dinara – objašnjava računicu Ilić.
Dodaje i da je ta firma ograničena sa kapacitetima i da na žalost ne mogu da prime svu količinu višanja koju bi hteli.
Stručne službe resornog ministarstva izaći će na teren kako bi sa prerađivačima i otkupljivačima, kontolisali kvalitet predate višnje, kaže za Tanjug savetnik ministra poljoprivrede Predrag Lucić.
Cilj Ministarstva poljoprivrede je, koliko god je to moguće, da približi stavove kad je utvrđivanje kvaliteta u pitanju, da zaštiti interes svih u celom lancu od proizvodnje do prodaje, i da posebnu pažnju obrati na male proizvođače koji su na neki način i stvorili ovaj brend (višnje) – rekao je Lucić. Agencije