U Domu kulture sela Vlaška, više od 40 izlagača iz cele Srbije, izložilo je domaće suhomesnate proizvode na manifestaciji „Šumadijski dani suvog mesa“ koju su, drugu godinu za redom, organizovali Udruženje građana „Vredni šumadinci“ i Mesna zajednica Vlaška.
Posetioci su mogli da pazare, ali i degustiraju pršute, kobasice, slaninu i druge tradicionalne proizvode. Uz suvomesnate delikatese, uvek ide dobar sir ali I žestina u vidu vina rakije ili likera. Neki od učesnica su ponudili uz laki srpski doručak i slatke đakonije. Manifestaciju je otvorio predsednik Gradske opštine Mladenovac, Vladan Glišić.
Kažu da je suvo meso teško napraviti, naročito ono domače po tradicionalnoj recepturi. Treba kvalitetno meso, odlično znanje I dobri uslovi da se process uradi kako treba. Istina ove zime za takvu zgodu falilo je I malo više mrazeva, što posetioci I kupci nisu osetili.
Cilj ove jedinstvene izložbe je promocija tradicionalnih proizvoda i turističke ponude Mladenovca i Vlaške kao i podsticaj ruralnog razvoja na području Šumadije.
Događaj koji je prošle godine okupio veliki broj izlagača iz Srbije, prerasta u tradiciju i sasvim je sigurno da će se Vlaška ponovo naći na mapi Srbije kad je reč o poljoprivrednim proizvođačima, ljubiteljima suvog mesa i drugih suvomesnatih proizvoda.
Na ovaj način Udruženje „Vredni Šumadinci“ želi da pomogne malim proizvođačima iz ovoga kraja da predstave svoje proizvode. jer je manifestacija izložbeno-prodajnog karaktera. Kada se ljudi u poslu i naravi prepoznaju rodi se i po neka ideja, pa su tako dvojica izlagača rešili da udruže suvomesnate i mlečne proizvode i ponude nov brend Duletov doručak
Na samom događaju posetioci su mogli da se počaste porcijama pasulja iz kazana, kao i da se zagreju kuvanim vinom i čuvenim šumadijskim čajem kuvanom rakijom. U dva dana trajanja manifestacije ne zna se tačno koliko se ove jake hrane degustiralo, ali je kažu izlagači bilo prodaje, što daje povod da se i naredne godine okupe i druže. Gde se najbolje spravljaju suvomesnati proizvodi teško je zaključiti jer svaki kraj u Srbiji ima neku svoju pastrmu po kojoj je prepoznatljiv. Na kraju oni koji su kupili ove proizvode zamerku nisu imali što je za izlagače i najvažnije.