Uzimajući kao slogan „Sve u jednom“, FRUIT LOGISTICA je proslavila tridesetu godišnjicu i od 8. do 10. februara predstavila ceo lanac vrednosti sektora svežih proizvoda. U 27 hala fokus je bio na najnovijim trendovima i inovacijama u svetskoj trgovini svežim voćem.
Preko 40 nacionalnih reprezentacija okupiralo je izložbe veće nego pre pandemije, uključujući i Španiju. Naročito u ekonomski izazovnim vremenima, kada se industrija suočava sa visokim cenama energije, problemima u lancu snabdevanja i inflacijom širom sveta, to nam pokazuje da su nam potrebni sastanci licem u lice. FRUIT LOGISTICA okuplja sektor i olakšava dijalog, uspostavljanje kontakata i saznavanje o tržišnim inovacijama.“
Uspešni poslovi FRUIT LOGISTICE I učesnici ovogodišnje FRUIT LOGISTICE bili su više nego zadovoljni. Prema preliminarnim nalazima ankete izlagača i posetilaca, preko 40 odsto anketiranih izlagača je već sklopilo poslovne poslove tokom manifestacije. Štaviše, devet od deset ispitanika je očekivalo da će naknadni poslovi biti „zadovoljavajući“ do „veoma dobar“. Shodno tome, ukupan stav izlagača bio je veoma pozitivan: oko 90 odsto bi preporučilo FRUIT LOGISTICU drugima u svom poslovnom krugu, a isti procenat planirao je učešće na FRUIT LOGISTICI 2024.
Visoka je poslovna aktivnost i među poslovnim posetiocima. Ove godine FRUIT LOGISTICA se ponovo pozicionirala kao međunarodno mesto susreta za industriju – četiri od pet trgovinskih posetilaca dolazilo je iz inostranstva. FRUIT LOGISTICA je ostavila dobar utisak svojim širokim programom koji je preko 90 odsto ispitanika ocenilo „dobro“ ili „veoma dobro“FRUIT LOGISTICA je vodeći međunarodni sajam za globalnu trgovinu voćem i odražava ceo lanac vrednosti u sektoru svežih proizvoda, od proizvođača do prodajnog mesta.
Na FRUIT LOGISTICA 2023 više od 2.600 izlagača iz 92 zemlje prikazalo je svoje proizvode, usluge i tehnička rešenja. Na događaju je učestvovalo oko 63.500 kupaca i posetilaca iz 140 zemalja. Sledeća FRUIT LOGISTICA će se održati od 5. do 09. februara 2024. u Berlinu..
Voće i povrće iz Srbije, godinama unazad beleži rast izvoza, dok se stručnjaci slažu da Srbija poseduje nemerljiv izvozni potencijal. Na sajmu u Nemačkoj, ove godine svoj asortiman prdstavljaju: DELTA AGRAR, ĆIRIĆ AGRO MĐŽ, FORMA BM, POLLINO FRUIT, FRUCT COMPANY, AGRO BEL SYSTEM, COPA – Cooperative of Pannonian apples, P.G Kostić Srđan, MIROSLAV NIKOLIĆ PR GRUŽA AGRAR.Učešće na međunarodnom sajmu omogućava izlagačima da predstave svoje proizvode i plasiraju ih na nova tržišta, kao i da pospeše postojeće i steknu nove poslovne kontakte.Nastup srpskih privrednika na Nacionalnom štandu zajednički organizuju Razvojna agencija Srbije (RAS) i Privredna komora Srbije (PKS). S.C.