Novosađani odnedavno mogu da kupuju sveže, kvalitetno, punomasno mleko iz mlekomata. Za sada su građanima na raspolaganju dva mlekomata koji su postavljeni na Limanskoj i Ribljoj pijaci. Kupci mogu da biraju da li će kupiti ambalažu ili doneti svoju u koju će potom natočiti kravlje ili kozije mleko. Ideju o postavljanju mlekomata na dve prometne lokacije u Novom Sadu realizovao je Marko Krsmančić, do skora profesionalni sportista, rodom iz Zaječara.
-Tokom 2016-2017.godine igrao sam rukomet u Austriji i tada sam se po prvi put susreo sa mlekomatima. Iznenadio sam se što je mleko koje sam tu kupovao imalo potpuno drugačiji, puniji i lepši ukus. Odgovaralo mi je i to što je mleko na mlekomatima dostupno 24 sata, pa sam, recimo, mogao da ga kupim u 10 uveče kada se vratim sa treninga, priča ovaj mladi preduzetnik, inače otac tri sina.
Ideja o nabavci mlekomata javila mu se još tada i o tome je razgovarao sa svojim dugogodišnjim prijateljem po sportu, Radovanom Tomićem, jednim od vlasnika mlekare „Carpe diem“. Međutim, realizacija ideje morala je da pričeka, jer taj vid prodaje mleka kod nas dugo nije bio zakonski regulisan.
Sada, kada je ideja konačno sprovedena u praksu i novosađani mogu da kupe sveže mleko, poreklom iz mlekare „Carpe diem“, Krsmančić priča da je interesovanje ljudi veliko, a da se kupci oduševljeni ukusom vraćaju.
– Kravlje mleko prodajemo po ceni 150, a kozije po 200 dinara. Reč je o punomasnom, termički neobrađenom mleku koje je pre upotrebe potrebno prokuvati. Raduje me što se kupci vraćaju, neki od njih nose sopstvenu staklenu ambalažu koja je i najbolja. Važno je da napomenem da se mleko nakon muže odmah hladi i odlaže u specijalne, čiste posude u kojima se transportuje do aparata koji se nakon svakog ciklusa punjenja automatski čisti i dezinfikuje. Mi mlekomat u šali zovemo pametna čelična krava, jer će u slučaju bilo kakvog problema zaustaviti prodaju mleka, pa građani ne moraju da brinu za kvalitet proizvoda, objašnjava Krsmančić.
Naš sagovornik kaže da je veliko interesovanje i onih koji žele da kupe mlekomat. Tome je verovatno doprinela aktuelna situacija sa cenom mleka. Država od nedavno izdvaja bespovratna sredstva gazdinstvima i preduzetnicima za kupovinu ovih aparata što je dodatni podsticaj za sve one koji žele da izbegnu posrednike u prodaji mleka. Krsmančić navodi podatak da u Ljubljani, na primer, postoji 40 mlekomata, dok ih u čitavoj Srbiji trenutno ima četiri. Po svemu sudeći realno je očekivati da će ovaj vid prodaje biti sve popularniji i kod nas. Izvor:Poljoprivrednik Foto:G.Mulić