U cilju predstavljanja jedinstvene turističke ponude Srbije i zemalja regiona od 25-27. novembra u hali Šumadija sajma u Kragujevcu, održan je XII Međunarodni sajam turizma i seoskog turizma.
Organizatori trodnevne manifestacije, Šumadija sajam i Gradska turistička organizacija Kragujevac, posle jednogodišnje pauze, jedini u zemlji ove godine, uspeli su da okupe više od 50 izlagača. Tradicionalno nisu izostale nacionalne, regionalne i lokalne turističke organizacije, turističke agencije, hotelijere, planinske centre, lečilišta, seoska domaćinstva i poljoprivredna gazdinstva iz Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, i po prvi put Kosova i Metohije.
Marija Labović, direktorica TOS-a, je tom prilikom poručila da puna hala izlagača pokazuje koliko je turizam izdržljiv, da se ne predaje i da će se brzo oporaviti.
,, Sajam u Kragujevcu promoviše seoski turizam koji se u godinama krize pokazao sve traženijim turističkim proizvodom sa kojim možemo da se pohvalimo. Razmena iskustava na edukativnim radionicama, razgovor sa posetiocima i osluškivanje njihovih interesovanja pomoćiće nam da ga unapredimo, a promotivnim kampanjama dođemo do što većeg broja naših građana, predstavljajući im lepote Srbije pružajući im pozitivan doživljaj,, – kazala je Marija Labović.
Posledice pandemije orijentisale su turiste ka domaćem tržištu, prepoznavanju svih prirodnih lepota, kulturno-istorijskog nasleđa, svega onoga čime Srbija obiluje.značaj održavanja Sajma, kao mesta ostvarivanja kontakata i poslovnih dogovora izuzetan u okolnostima u kojoj se nalazimo, tim pre što su oblast turizma, zajedno sa ugostiteljstvom najviše pogođeni aktuelnom situacijom. Ipak pandemija je opredelila domaće turiste da se više okrenu upravo seosom turizmu.
Srpski turizam je dobio priliku da se i u okviru globalne krize repozicionira i postane kvalitetan proizvod u regionu, Evropi i na svetskom tržištu, a tu šansu moramo da iskoristimo, jer Srbija ima toliko toga da ponudi, kažu i domaćini Kragujevčani.
Optimizam i dobro raspoloženje tokom trajanja Sajma održavao je bogat kulturno-umetnički program afirmišući lokalne, mlade umetnike. Kao prateći, ali ne manjeg značaja program, sedmi put održan je Sajam zimnice, pokazujući bogatstvo i raznovrsnost proizvoda vrednih ruku šumadijskih žena, njihovu umešnost. Uz promocije manifestacija i destinacija na štandovima, tokom Sajma organizovana su brojna predavanja, radionice. Atraktivna promocija Festivala rakije zakazanog za 11. decembar, Šumadijska čajanka, turistička tura upoznavanja kulturnog i umetničkog miljea grada, bili su pravi mamac za publiku.