Gradski većnici zvanično su aminovali zahtev taksi udruženja za povećanje usluga. Kako stoje stvari novi cenovnik najviše će ugroziti one na dužim destinacijama, prigradskim naseljima i naravno selima, gde javni prevoz malo saobraća ili ga uopšte nema.
Dvanaest udruženja kraljevačkih taksista je još 9. jula uputilo zahtev za podizanje cena. Kako svedoče putnici koji koriste taksi prevoz, posle izvesnog vremena taksisti su počeli i da primenjuju novi cenovnik, da bi Gradsko veće tek mesec dana posle njihovog zahteva formiralo Radno telo koje će se baviti ovom temom i koje je predložilo danas usvojeni cenovnik. I tako su nas vozali i jedni i drugi. Istina uvek postoji izbor, mada je za one bez sopstvenog prevoza gradski prevoz druga solucija. Izbor je i tu sužen jer javni prevoz na većini seoskih linija saobraća najviše dva puta u toku dana.
Elem, novih 23% poskupljenja, odnosno, sa 130 na 160 dinara koliko košta start vožnje , mnogima je priličan skok cene za ovu uslugu. Cena po kilometru vožnje je neznatno viša – 67 dinara, namesto dosadašnjih 65 dinara. Jedan čas čekanja putnika je 400 dinara, prevoz prtljaga težeg od 30 kilograma je 50 dinara po komadu, a dolazak na adresu po pozivu se ne naplaćuje. Za noćnu vožnju, kao i nedeljom i praznicima cena starta je takođe 160 dinara, a cena po pređenom kilometru je nešto viša nego u dnevnoj vožnji, odnosno 75 din/km.
Naravno da je bilo suludo očekivati da članovi Gradskog veća, ne glasaju jednoglasno za ovu odluku, jer taksisti pune budžet. Jedini koji je branio budžet građana opet je bio većnik Miloš Ugrenović (SPS) ocenivši da nove cene cene znatno diskriminišu meštane udaljenih sela.
– Analiza pokazuje da je prosečna vožnja u Kraljevu 2,5 kilometra, što znači da se taksi najviše koristi na gradskim relacijama. Mi cene formiramo za teritoriju grada i time smo eliminisali sve korisnike taksija van užeg gradskog jezgra. Čovek iz Bogutovca treba da plati oko 1.500 dinara i da se vrati to je 3.000 dinara. A povratna karta za Budvu je oko 3.500 dinara! Ne može biti ista cena za duže relacije, jer nisu isti troškovi u gradskoj vožnji i na relaciji Kraljevo – Bogutovac ili Kraljevo – Roćevići. Ne možemo da kažemo da smo uveli dovoljan broj autobuskih polazaka za udaljena sela. – istakao je Ugrenović.
Njegov predlog se odnosio na promenu odluke novog cenovnika na kilometražu do 5 km, do 10 km, do 20 km i do 50 km. te da bi se na duže linije taksistima isplatilo da voze i 37 dinara po kilometru. Podaci pokazuju da je cena taksi prevoza u Kraljevu među najvišima u Srbiji.
Kontrolu novih cena, pre zvanične odluke Gradskog veća, kako se moglo čuti , niko nije vršio. Da podsetimo, slično se desilo i sa cenama gradskog prevoza, koji je pre zvanične odluke gradskih otaca dva puta poskupeo cenu karata . Prvi put odmah nakon dobijanja tendera i to za nekih 30% . Drugi put pred zvaničnu odluku većnika. S.C.