Šta se menja sa novim cenama tehničkog pregleda?

Vlada Srbije donela je odluku o određivanju cena tehničkog pregleda vozila kojom se određuje najniža i najviša cena redovnog godišnjeg tehničkog pregleda, kao i najviša cena vanrednog i kontrolnog pregleda.

Tako, najniža cena sa PDV-om za putnička vozila za tu uslugu iznosi 3.070 dinara, a najviša  6.020 dinara. Za motocikle, mopede i traktore cena tehničkog pregleda sa PDV-om iznosiće od 2.120 do 4.120 dinara, a za autobuse, teška teretna i priklјučna vozila od 6.020 do 11.920 dinara. Kada se tehnički pregled za teretna i priklјučna vozila vrši na poligonu najviša cena može biti uvećana za dodatnih 2.000 dinara.

“To smo i očekivali. Smatram da je ova odluka za korisnike dobra, jer mogu da biraju gde će da odu na tehnički pregled i svuda će dobiti ujednačenu uslugu. Sa druge strane, država će moći da kontroliše poreze i sve ostalo što se odnosi na obaveze tehničkih pregleda”, kaže za naš portal Slobodan Valdevit iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP).

Iako je dobro da automobili budu 100 odsto ispravni, statistika pokazuje da u saobraćajnim nezgodama tehnička neispravnost u samom uzroku ne učestvuje ni sa tri odsto, navodi za Biznis.rs profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić.

Foto: Pixabay/Skica911

“Ne slažem se sa ovako rigoroznim tehničkim pregledom. Ako na tehnički pregled dođete sa pneumaticima koji nisu dimenzije koje je proizvođač stavio kada vam je isporučio auto, onda vam ne dozvoljavaju da ga registrujete. Problem je ako ste stavili halogene sijalice u farove, ali niste ugradili prskalice… Bezbroj je stvari koje su propisane tehničkim pregledom, a to nikakve veze sa bezbednošću nema”, kaže Vujanić.  

Ukoliko otkažu kočnice, upravljač, vozilo će biti opasno u saobraćaju, kao bomba, ukazuje naš sagovornik. Međutim, ovde, kako ističe, nisu u pitanju tri vitalna parametra kao što su signalizacija, upravljanje i kočenje.

“Od toga zavisi kako će se vozila ponašati, a ne od hiljadu drugih stvari zbog kojih danas ne može da se prođe tehnički pregled. U tom smislu mislim da je u pitanju preterivanje”, dodaje on.

Sa druge strane, kako ocenjuje Vujanić, do pre dve godine tehnički pregled koštao je simbolično jer su svi koji vrše tehnički pregled dobijali procenat od osiguravajućih kuća čije polise prodaju.

 “Dobijali su od 25 do 50 odsto, u zavisnosti od toga koliko je koja osiguravajuća kuća plaćala. Onda je država ukinula tu mogućnost, a novac koji su davali onima koji prodaju polise ostajao je osiguranju. To su ogromne sume novca, a osiguravajućim kućama ne pada na pamet da finansiraju bezbednost, dok u isto vreme oni najviše zarađuju kada je bezbednije jer ne isplaćuju štete. I znači, osim države, onaj ko je najveći profiter bezbednog saobraćaja ne finansira bezbednost. Pošto sada oni koji se bave tehničkim pregledom ne mogu da dobiju novac od polisa koje prodaju, naplaćuju više od korisnika”, ističe profesor Saobraćajnog fakulteta i pita se šta smo dobili na samom tržištu.

“Dobili smo da se automobil snima kamerama. Zašto? Da policija ne bi morala da bude prisutna. Onoga ko se bavi tehničkim pregledom obavezala je da ima kamere i da dostavlja snimke, a oni jednostavno kad hoće mogu da pogledaju da vide da li je to dobro uradio”, zaključuje Vujanić. / Izvor Biznis.rs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *