Drugi pišu Tehnologije Vesti

Slatko od ljutih paprika i Čatni od crvenog luka

Manufaktura ukusa u svoje teglice pakuje samo čist hedonizam

Slatko od ljutih paprika (Foto: Dejan Beoković (Raw studio))

Ljubav prema dobrom ukusu hrane i uživanju u njenoj pripremi porodica Vuković iz Novog Sada pretočila je u brend pod nazivom Manufaktura ukusa.

U ponudi imaju dva neobična proizvoda – Slatko od ljutih paprika i Čatni od crvenog luka.

– Naša priča, kao i mnoge, krenula je slučajno, mada mi u sučajnost ne verujemo. U društvu koje se rado okuplja u našem domu, važimo za dobre kulinare u čijoj se pripremi hrane oseća, delom, i duh Vojvodine. Zato su kod nas dozvoljene i vrlo omiljene kombinacije slatko-ljuto, slano-slatko. Verovatno nam je oduševljenje naših prijatelja pripremljenim obrocima i dalo vetar u leđa da započnemo priču Manufakture ukusa. Na početku smo dali samo jedan zadatak koji sledimo i danas, a to je da nam je ukus na prvom mestu – kaže na početku razgovora za eKapiju Aleksandar Vuković.

Slatko od ljutih paprika pravi se od najkvalitetnijih plodova, tradicionalnim načinom kuvanja, bez veštačkih boja, aditiva, konzervansa. Nama je posebno bio zanimljiv čatni, kao deo indijske kuhinje. Aleksandar je otkrio kako su došli na ideju da tržištu ponude ovaj specijalitet:

– Pravilo da nema uspeha bez podrške, potvrđuje i naša priča. Naši dragi prijatelji, koji deo godine provode u Nemačkoj, a deo u Sremskim Karlovcima, velika su nam podrška u poslu kojim se bavimo, ali ne samo to. Od njih je i potekla ideja za proizvodnju Čatnija. Doneli su nam recept i to je bio početak. Pripremajući, mnogo toga smo promenili, neke začine dodali, nekih se odrekli, mnogo eksperimentisali sve dok nismo dobili Čatni koji je danas na tržištu.

Čatni od crvenog luka (Foto: Dejan Beoković (Raw studio))

Vukovići se još uvek se ne bave proizvodnjom luka i paprike. Kako kaže naš sagovornik, preci su im ostavili u nasleđe obradivu zemlju, ali se još uvek nisu stekli uslovi da se prihvate i tog velikog posla.

– Sarađujemo sa velikim poljoprivrednim proizvođačima od koji uzimamo najkvalitetniju sirovinu – kaže Aleksandar Vuković.

Istakao je da plasman proizvoda nije nimalo lak zadatak. Krenuli su od noćnih bazara u Beogradu, sledile su zanivljive manifestacije i zahvaljujući tome su ušli prvo u domove hedonista, a onda je priča počela da se širi.

– Za sada se naši proizvodi ne nalaze ni u jednom prodajnom lancu u Srbiji, ali nas ima u zanimljivim, specijalizovanim radnjama delikatesne hrane (Domaćini, Vino i tako to, Sir i Fino, Moja pijaca). Internet prodaja se polako pokreće, ali kod nas još ne postoji navika kupovine prehrambenih proizvoda onlajn – kaže sagovornik eKapije.

Vukovići imaju mnogo planova i mnogo recepata koji čekaju svoj trenutak.

– Plan nam je da se širimo i na inostrano tržište, gde smo već ostvarili neke kontakte. U svemu tome nam je važno da proizvodi ne izgube dušu, zato se držimo naše filozofije što ukusnijeg proizvoda i koncepta Manufakture ukusa. Od jednog ne odustajemo – u teglice i dalje pakujemo čist hedonizam – izričit je Vuković.   Aleksandra Kekić eKapija

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *